Tuesday, March 31, 2015

Probe by heart - language view

In der Musikschule und angelehnten Workshops, höre ich immer die Forderung an Sänger, das Stück auswendig zu lernen.
Ein Argument heute war, weil es jedesmal besser wird, und sie dann nicht mit Noten- und Textlesen beschäftigt sind.
Das stimmt, Wiederholung führt üblicherweise/hoffentlich zu Verbesserung. Aber das Ablehnen von Arbeitshilfen macht eine komplexe Aufgabe nicht einfacher.

English is better here, in contrast to rehearsel/Probe where german is more mine.
This is correct, repetition usually/hopefully leads to improvement. But rejecting work aids, does not make a complex task easier.

Learn by heart instead of auswendig.
Learn by heart feels more like inwendig.

No comments:

Post a Comment

margaret mead ... for the future

i took "coming of age in samoa" from the pile of books to be dumped in our library and read it sometime later. As remote, copyri...